אני מתחילה לתכנן את התפריט של שבועות
והעוגה הזאת בטוח בפנים,
עוגת גבינה נפוליאון
כבר מהשם שלה אתן מבינות שהיא מושלמת
יש בה שילוב של כל מה שאני אוהבת
בצק עלים פריך,
ומילוי גבינה עשיר
ושכבת קונפיטורת תות נפלאה
שמחליפה שכבת בצק עלים מסורתית באמצע העוגה
כדי שיהיה קל לחתוך
אני מפוררת את הבצק עלים בחלק העליון
כמו שאתן בטח זוכרות מהעוגה המדהימה הזו
הלוואי ויכולתי לצלם ״טעם״….
השילוב הזה של כל המרכיבים
יוצר פשוט ביס מדהים
שאי אפשר לעמוד בפניו
תחרות עוגות לשבועות? אני בפנים
רגע לפני המתכון – אני מזמינה אותך להצטרף לקבוצת הוואטסאפ של הבלוג, עם עדכונים על מתכונים חדשים שמגיעים ישירות אליך לנייד. זוהי קבוצה שקטה שבה רק אני יכולה לשלוח הודעות.
עוגת גבינה נפוליאון
בשיתוף בון מאמןלתבנית בגודל 24/24
5 from 1 vote

מה צריך?
לעלים:
- 250 גרם בצק עלים
למילוי:
- 750 מ״ל שמנת מתוקה
- 675 גרם גבינת שמנת 3 נפוליאון
- 1 כף מחית וניל איכותית
- 100 גרם אבקת סוכר
- 6 כפות אינסטנט פודינג וניל
לריבה:
- 150 גרם ריבת תות בון ממן או טעם אחר שאתם אוהבים
הוראות הכנה
בצק עלים
- מחממים תנור ל-180 מעלות טורבו ומכינים תבנית תנור גדולה עם נייר אפייה.
- מכינים גם את התבנית הרגילה עם נייר אפייה.
- מניחים את הבצק עלים על הנייר אפייה ודוקרים היטב עם מזלג.
- מניחים עליו עוד נייר אפייה ועליו עוד תבנית שתכסה אותו.
- מכניסים לתנור החם ואופים 20 דקות ואז מורידים את התבנית העליונה ואופים עד שזה שחום (עוד 5-10 דקות).
- מצננים עד שזה בטמפרטורת החדר ואז חותכים חתיכה בדיוק בגודל התבנית (תמדדו עם סרגל) ואת מה שנשאר בעזרת הידיים מרסקים לפירורים קטנים (ושומרים אותם בשקית אטומה עד ההגשה).
מילוי גבינה
- בקערת מיקסר שמים את כל מרכיבי המילוי ומקציפים לקרם יציב מאד.
- מחלקים את הקרם לשני חלקים (אפשר פשוט לסמן בעזרת סכין).
מרכיבים:
- מניחים את הריבוע שחתכנו ומניחים בתחתית התבנית (על הנייר אפייה).
- מניחים חצי מהקרם על הבצק ומיישרים לגמרי בעזרת סכין פלטה.
- שמים את הריבה בקערית ומערבבים למרקם נוח למריחה.
- מורחים את הריבה על המילוי בצורה אחידה.
- מניחים על הריבה את המחצית השנייה של הקרם - אני נעזרתי בכף גלידה קפיצית.
- מיישרים לגמרי בעזרת סכין פלטה.
- מצננים לפחות ארבע שעות במקרר להתייצבות של העוגה.
- סמוך להגשה מפזרים על כל החלק העליון את הפירורים ששמרנו בשקית.
- שומרים מכוסה היטב עד יומיים.
הכנתם?אל תשכחו לתייג אותי באינסטגרם @Lichtenstadt :)
עוקבות אחרי באינסטגרם? בואו














תגובה אחת
היי תנסי לעשות מתכונים כאלה טובים לסוכרתיים כי זה מאוד עושה חשק ואין אפשרות אז אם תוכלי הרבה אנשים ישמחו .