כל חג אני מחפשת סלט חדש ומיוחד
כזה שאני אח״כ מכינה כמה חודשים מרוב שהוא טוב –
ולכבוד שבועות
מה יותר מתאים מסלט חיטה מדהים?
הוא אחד הסלטים האהובים עלי
(והוא בבלוג כבר שנים – סלט חיטה של הילית)
אני לא מספיק משתמשת בחיטה בסלטים!
היא ככ טעימה – וואו
אז השנה שדרגתי את הסלט עם קוביות בטטה
ועם המוצרלה בייבי החדשה,
אם עוד לא טעמתם אותה
היא פשוט מושלמת
גם לרוטב בסלט הזה יש קטע חזק
אל תוותרו עליו ותלכו בול לפי המתכון
שיהיה לנו חג שמח אמן
רגע לפני המתכון – אני מזמינה אותך להצטרף לקבוצת הוואטסאפ של הבלוג, עם עדכונים על מתכונים חדשים שמגיעים ישירות אליך לנייד. זוהי קבוצה שקטה שבה רק אני יכולה לשלוח הודעות.
סלט חיטה מדהים
ע״פ מתכון של הילית הרשברג
2 from 1 vote

מה צריך?
- 250 גרם חיטה לא מבושלת
- 3 בטטות קלופות חתוכות לקוביות קטנות
- 1 פלפל אדום
- 1 צרור פטרוזיליה
- ½ כוס חמוציות
- ½ כוס אגוזי קשיו
- 1 קופסת מוצרלה בייבי 150 גרם
לרוטב
- 4 כפות שמן זית
- 4 כפות סויה
- 1 מיץ מחצי לימון גדול
- ½ כפית ג'ינג'ר טרי מגורד על פומפייה - לא לוותר
- 1 שן שום גדולה כתושה
- 1 כף מייפל
הוראות הכנה
- מערבבים היטב בצנצנת את כל חומרי הרוטב.
- מבשלים את החיטה בשפע מים+כפית מלח כ35-45 דקות.
- טועמים, וכשהיא רכה ונגיסה (אבל לא מושי מושי) מסננים ומצננים.
- מניחים את קוביות הבטטה על תבנית עם ניר אפייה,מפזרים מלח ושמן זית ואופים בתנור על 190 מעלות כ25-35 דקות עד שהבטטה רכה ממש. כל 10 דקות פתוחים את התנור ומערבבים כדי שתהיה אפייה אחידה.
- חותכים את הפלפל האדום לקוביות.
- שוטפים וקוצצים גס את הפטרוזיליה.
- קולים את הקשיו על מחבת ללא שמן עד הזהבה.
- מערבבים את כל חומרי הסלט ומערבבים היטב עם הרוטב.
- טועמים ומוסיפים סויה ולימון לפי הטעם.
- אפשר לתבל את הסלט כשעה לפני ההגשה.
הכנתם?אל תשכחו לתייג אותי באינסטגרם @Lichtenstadt :)
עוקבות אחרי באינסטגרם? בואו












5 תגובות
חייבת לומר שהייתי לגמרי מוותרת על השום ומחליפה את החיטה בקינואה. 2 הרכיבים האלה כל כך מכבידים על הטעם של הסלט, ונשארים כבדים בטעם בפה לאחר אכילתו (הכנתי). ואני בן אדם שאוהב להוסיף שום כמעט לכל דבר, אבל כאן, זה ממש הכביד לדעתי. החיטה (כמו גם שיבולת שועל למשל), לעומת קינואה, דביקה יותר ומשביעה יותר. אבל בסלט גם ככה יש מרכיבים דומיננטיים משביעים כמו מוצרלה, בטטה וקשיו. אז דווקא הייתי מקלילה עם קינואה. אפילו פסטה קצרה, עם כמה שזה נשמע מוזר אולי, הייה קלילה יותר בשילוב הזה במקום החיטה ודומיה.
תודה, מזכיר את סלט הדלורית הנפלא שלך. ובכלל, לדעתי את אלופת הסלטים
וואו, ממש בא לי להכין את הסלט הזה.
אבל… מה לעשות שאני ממש לא אוהבת ג׳ינג׳ר? אולי בכל זאת אפשר לוותר? יש תחליף?
אפשר לוותר:)
בוקר טוב, האם הסלט יהיה מספיק טעים גם בגירסת פרווה בלי הגבינה?
תודה, מיכל