תפריט

בוגאצה מושלמת, כמו ביוון

כל פעם שאנחנו ביוון – ובאתונה בפרט

אנחנו מחפשים את הקינוח החלומי הזה, גם אתם?

חבל שלא ידעתי כמה קל להכין אותו בבית!

בוֻגאצה!

תשמרו מתכון שתכינו שוב ושוב

מושלם לשבועות,

אי אפשר לתאר כמה זה טעים.

מכינים את המילוי מחלב, סולת, שמנת וסוכר

מבשלים עד שזה מסמיך,

כשזה טיפה מתקרר מוסיפים ביצים, חמאה וגרידת לימון.

מכינים בתבנית 6 שכבות של עלי פילו

מרוחים בחמאה או שמן זית

שמים את המילוי, מיישרים, ומעליו עוד שכבות של פילו

את השכבות האחרונות מניחים ברישול

בשביל היופי והפריכות.

זהו – עכשיו אופים עד שזה זהוב

ומתאפקים לא לחתוך כשזה חם…

תקשיבו זה משהו מדהים

כמו שרק היוונים הגאונים יכולים להמציא.

רגע לפני המתכון – אני מזמינה אותך להצטרף לקבוצת הוואטסאפ של הבלוג, עם עדכונים על מתכונים חדשים שמגיעים ישירות אליך לנייד. זוהי קבוצה שקטה שבה רק אני יכולה לשלוח הודעות.

לחצי כאן להצטרפות

בוגאצה

לתבנית בגודל 20/28
No ratings yet

מה צריך?

למילוי:

  • 750 מ״ל חלב 3% ומעלה
  • 250 מ״ל שמנת מתוקה 38%
  • 120 גרם סולת
  • 150 גרם סוכר
  • 3 ביצים
  • 50 גרם חמאה
  • 1 כפית תמצית וניל
  • 1 גרידה מלימון שלם

לפילו:

  • 12 עלי פילו
  • 100 גרם חמאה מומסת או חצי כוס שמן זית יותר טעים עם חמאה
  • מעט אבקת סוכר
  • ממש טיפה קינמון

הוראות הכנה

  • מחממים תנור ל-180 מעלות סטטי ומכינים תבנית עם נייר אפייה.

מילוי:

  • בסיר בינוני שמים חלב, שמנת, סולת וסוכר ומבשלים על להבה בינונית-גבוהה עד שהתערובת מסמיכה. זה לוקח כ-7-12 דקות וחשוב לעמוד ליד ולערבב כל כמה שניות. זה מוכן כשזה במרקם של דייסה נוזלית ומטרפה משאירה סימנים ברורים.
  • מצננים כ-20 דקות - עם ערבוב מדי פעם.
  • כשהבלילה כבר נעימה למגע יד מוסיפים את הביצים אחת אחת וטורפים עד אחידות בין ביצה לביצה.
  • לבסוף מוסיפים את חמאה, וניל וגרידת לימון ומערבבים היטב.

מרכיבים ואופים:

  • מכינים את התבנית עם הפילו:
    מניחים עלה פילו בתבנית כך שהוא בולט מכל הצדדים.
  • מורחים עליו חמאה מומסת.
  • חוזרים על הפעולה עם עוד 5 עלים.
  • ממלאים את התבנית במילוי שכבר טיפה הצטנן.
  • סוגרים את קצוות הפילו על המילוי ומכסים בעוד 5-6 עלי פילו מרוחים בחמאה מומסת. (אם החמאה התקררה חממו אותה במיקרו)
  • את שלושת העלים האחרונים מניחים ברישול תוך יצירת גבעות קמטוטים. מועכים את הפילו בין שכבה לשכבה. (ראו סרטון).
  • אופים כ25-35 דקות או עד שעלי הפילו שחומים והמלית יציבה.
  • מצננים לחלוטין לפני שמפזרים אבקת סוכר וחותכים.
  • מומלץ להוציא את כל המאפה מהתבנית ולחתוך על קרש חיתוך בעזרת סכין גדולה.
הכנתם?אל תשכחו לתייג אותי באינסטגרם @Lichtenstadt :)

מתכוננים לשבועות?

לכל עוגות הגבינה בבלוג

 




עוקבות אחרי באינסטגרם? בואו

ומה עם הטיקטוק?

אהבתם? מוזמנים לשתף!

תגובות

6 תגובות

  1. נראה מעולה! תודה על עוד מתכון שממש עושה חשק להכין.
    ניסיתי להצטרף לקבוצת הווטסאפ, אבל זה מודיע שלא ניתן להצטרף, כי היא כבר מלאה…

  2. הי, איך מונעים מהתחתית להיות רטובה/ לחה? זה קורה ברוב המאפים עם עלי פילו… תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דירוג




שלום! אני אפרת :)

ברוכים הבאים לבית שלי תמצאו כאן מתכונים לדברים שאני אוהבת לאכול ולהכין, מלווים בתמונות שצילמתי ובהגיגים ומחשבות, בדרך כלל לא רציניות במיוחד, אני ירושלמית כל חיי ויש לי שני פיצים שגדלים במהירות מסחררת.

השארו מעודכנים

מוזמנים להצטרף לניוזלטר שלי ולהשאר מעודכנים כשעולה פוסט חדש